niedziela, 21 sierpnia 2016

BANANOWE GOFRY RYŻOWE: wyśmienite!

Aromatycznie bananowe. Chrupiące. Pięknie zrumienione. Idealne z kwaśnym dżemem. ♥♥♥



Kilka słów wstępu:  Bazą gofrów bananowych jest ten przepis. Jajka zastąpiłam bananami i musiałam dodać więcej mleka ryżowego. Ciasto przed upieczeniem musi być dość gęste, żeby było chrupiące i zwarte, sztywne. Kiedy ciasto jest za rzadkie: gofry wychodzą miękkie - da się zwinąć je w rulon.
ZATEM: gofry są aromatycznie bananowe, chrupiące, pięknie się rumienią. Dobrze smakują z kwaśnym dżemem, masłem orzechowym, czy nutellą, ALE: pyszne są także bez smarowidła.

Składniki:

- 0,5 szklanki mąki ryżowej
- 1/4 szklanki mąki jaglanej
- 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- banan
- 1 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 szklanki mleka ryżowego gęstego
- 3 łyżki oleju
- 1,5 łyżki miodu
- dżem do smarowania
- szczypta łyżeczki soli

Wykonanie:

Włączyć gofrownicę do rozgrzania.

Wymieszać składniki suche: mąkę ryżową, jaglaną, ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia.
Banana rozdusić widelcem.
Do suchych składników dodać mokre: banana, mleko ryżowe,olej i miód oraz opcjonalnie zapach śmietankowy lub inny aromat.
Połączyć mikserem / trzepaczką suche składniki z mokrymi  [ja trzepaczką].

Piec w rozgrzanej gofrownicy. Ja dodaję 3 pełne łyżki na jeden placek.

całość:  5-6 porcji dużych placków [kwiatuszków]


SMACZNEGO!




 

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...