sobota, 27 sierpnia 2016

mój HUMMUS klasyczny

Mocno czosnkowy. Dobrze pikantny. Aksamitny. Cieciorkowy.


Kilka słów wstępu: Tak naprawdę niedawno rozpoczęłam moją przygodę z hummusem i innymi pastami. Hummus stał się moją nową miłością. Idealnie czosnkowy, dobrze dosolony i dosmaczony kuminem jest po prostu idealny! Smakuje tak samo doskonale jak guacamole. 
Jak go jem? Zamiast masła: na kanapkę - pod warzywka. Jako smalec: na chlebek, pod kiszonego ogórasa. Jako baza do naleśników: idealnie komponuje się z ciastem naleśnikowym z kaszy jaglanej z dodatkiem pomidora - jeden taki naleśnik, to zdecydowanie za mało! Zastępuję majonez: dodany do sałatek nadaje ciekawy smak warzywom.

Składniki:

- ciecierzyca ugotowana [200g]
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- 2 łyżeczki tahini
- 1 łyżeczka kuminu rzymskiego
- 2 ząbki czosnku
- 3 łyżki oliwy
- duża szczypta soli
- 6 łyżek wody [do nadania odpowiedniej konsystencji]

Wykonanie:

Ugotowaną ciecierzycę, sok z cytryny, pastę tahini, kumin rzymski, czosnek, oliwę i sól umieścić w blenderze. Miksować na gładko, dodając stopniowo wodę do uzyskania odpowiedniej konsystencji. U mnie przeważnie jest to 6 łyżek wody - sprawdź ile u Ciebie. :)

SMACZNEGO!



 

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...