sobota, 13 sierpnia 2016

GOFRY RYŻOWE: idealne

Moja czterolatka o gofrach:  "No... Mamo... Robisz takie pyszności, że chyba OTYJĘ!"



Kilka słów wstępu: Moje dziewczyny uwielbiają gofry. Byłam załamana, kiedy musiałam odstawić nabiał i mąkę pszenną, bo przecież jak ja mam zrobić im gofry bez TYCH składników? A właśnie da się! Gofry ryżowe są jeszcze lepsze niż pszenne. A można? MOŻNA. Gofry są super chrupiące. Doskonale pasują do dżemów, masła orzechowego i czekolady/nutelli. Idealne na śniadanie, deser, przekąskę. To jak? ROBIMY?

Składniki:

- 1 szklanki mąki ryżowej
- 0,5 szklanki mąki jaglanej
- 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1 jajo
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5l mleka ryżowego
- 1/4 szklanki oleju
- 2 łyżki miodu
- 0,5 łyżeczki soli
- zapach śmietankowy lub kilka kropel soku z cytryny

Wykonanie:

Włączyć gofrownicę do rozgrzania.

Wymieszać składniki suche: mąkę ryżową, jaglaną, ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia.
Białko oddzielić od żółtka. Białko ubić z dodatkiem soli.
Do suchych składników dodać mokre: żółtko, mleko ryżowe,olej i miód oraz opcjonalnie zapach śmietankowy lub inny aromat.
Połączyć suche składniki z mokrymi początkowo łopatką / łyżką, później można mikserem / trzepaczką [ja trzepaczką].
W zmiksowaną masę wmieszać delikatnie łopatką ubitą pianę z białek.

Piec w rozgrzanej gofrownicy. Ja dodaję 3 pełne łyżki na jeden placek.

całość:  12 porcji dużych placków [kwiatuszków]


SMACZNEGO!








 

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...