wtorek, 2 sierpnia 2016

CHLEBEK GRYCZANY

Banalnie prosty, idealnie apetyczny i... delikatnie słodki. :)
Nasz gryczany KEKS.


Kilka słów wstępu: To jest mój pierwszy, idealny, niesamowicie apetyczny chlebek bezglutenowy. Jestem ogromnie podekscytowana, ponieważ chlebek smakuje nie tylko mnie - moje córy baaardzo go lubią w różnych wariantach! Świeżutki smakuje jak KEKS. On po prostu nam smakuje!

Składniki:

- 2 szklanki mąki gryczanej
- 5 łyżek mąki ziemniaczanej
- 0,5 szklanki ziaren lnu [siemienia lnianego]
- 0,5 szklanki pestek słonecznika
- 4 łyżki płatków np. owsianych
- 1,5 szklanki wody
- 1-2 łyżki oleju [np.rzepakowego]
- 1-2 łyżki miodu [u mnie lipowy]
- 1 łyżeczka soli
- garść rodzynek

Wykonanie:

Wymieszać suche składniki: obie mąki, ziarna lnu, słonecznik, płatki  i sól.
Dodać mokre składniki: wodę, olej i miód.
Wymieszać mikserem na gładką masę.
Wmieszać w ciasto rodzynki.
Wyłożyć keksówkę [ok. 22cm] papierem. Przełożyć ciasto chlebowe do formy.
Włożyć do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni. Piec 40-50 minut.
Ostudzić. Kroić. Rozkoszować się smakiem.

Chlebek idealny jest na słodko, ale świetnie smakuje w otoczeniu "wytrawnym".
Nie należy obawiać się smaku i zapachu gryki. Jest niemal niewyczuwalny.

SMACZNEGO!

  







 

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...